SELAMAT DATANG KE LAMAN BLOG JANTUNG RAKYAT. MARILAH KITA BERSAMA2 MERASAI DEGUP-DEGUPAN RAKYAT PUNYA JANTUNG. BUKAN PEMIMPIN PUNYA JANTUNG.

Sunday, September 27, 2009

BEKAS MUFTI PERLIS, DR. ASRI SOUND UMNO!!

PETALING JAYA: Bekas Mufti Perlis, Dr Mohd Asri Zainul Abidin berkataisu-isu yang berbau perkauman jika dibiarkan akan terus meruncing di negara ini. Menurutnya, banyak faktor yang menjadi penyumbang ke arah itu.

"Di samping satu hakikat yang tidak boleh dinafikan, walaupun sekian lama kita berjaya membendung ketegangan, namun dalam masa yang sama masyarakat bukan Muslim dalam negara ini gagal difahamkan tentang ajaran Islam.

Mereka lebih melihat Islam itu menerusi unsur ‘perkauman Melayu'," katanya dalam satu kenyataan yang diemelkan kepada mStar Online hari ini.

Jelasnya, Islam ala 'Melayu' yang cuba diterapkan oleh sesetengah pihak telah menyebabkan sebahagian masyarakat bukan Melayu merasakan Islam di Malaysia seakan begitu 'eksklusif' untuk kaum Melayu.

"Apabila mereka menganut agama Islam, mereka seakan merasakan mereka menjadi Melayu, atau 'second atau third class' Islam sebab mereka bukan Melayu.

P/S: SAPER YG TERGIGIT KEPALE LEMBU... DIA LAH YG TERASE KEPALE LEMBU NYER... KEKEKE

No comments:

Post a Comment

Blog Widget by LinkWithin